.
HIKING İSTANBUL 02 : KADIKÖY - HAYDARPAŞA - MODA
.
GEZİ PLANI: Selimiye' den yürüyüşe başlanarak Tıbbiye Caddesi' nden Kadıköy iskelesine gelinecek. Kadıköy sahil yürüyüş yolundan Moda' ya gelinerek aynı yoldan geri dönülerek Haydarpaşa Tren Garı içinden Selimiye' ye dönülerek yürüyüş sona erecek.
.
ROTA: Selimiye, Tıbbiye Caddesi, Kadıköy iskelesi, Kadıköy sahil yürüyüş yolu, Moda, Kadıköy sahil yürüyüş yolu, Haydarpaşa Tren Garı, Selimiye.
.
MESAFE: 10 km.
.
GEZİ TARİHİ: 18 Haziran 2011, Cumartesi.
.
ÇIKIŞ SAATİ: 07,00
VARIŞ SAATİ: 09,30
.
Yürüyüş Başlangıcı: Selimiye.
Saat: 07,30
Tıbbiye Caddesi.
Selimiye Kışlası:
.
Sultan III. Selim’in Nizam-ı Cedid için talim ve barınma yeri olarak yaptırdığı kışla. O dönemde, ahşap olarak inşa edilir. Yapıldıktan kısa bir süre sonra, Yeniçeri isyanı sonucunda, Nizam-ı Cedid dağılır ve 1807 yılında kışla yıkılır.
Bugün görülen yapı: Sultan II. Mahmut döneminde, mimar Krikor Balyan tarafından kâgir olarak yeniden yapılır. Kırım savaşında kışla İngilizler tarafından hastane olarak kullanılır. Modern hemşireliğin kurucularından olan Florence Nightingale, 1854 yılında kışlaya gelerek altı ay boyunca yaralı İngiliz askerlerinin tedavisinde görev alır. Cumhuriyet döneminde bir süre tütün deposu olarak kullanılan bina; 1959-1963 yılları arasında Askeri ortaokul olarak kullanılır. En son 1’nci Ordu Komutanlığı Karargâhı binası olarak kullanılmaya başlanır.
Kışlanın ortasında 200 x 267 metre ölçülerinde, büyük bir avlu bulunur.
Haydarpaşa Port.
Marmara Üniversitesi Haydarpaşa Yerleşkesi:
Hukuk, Eczacılık, Tıp Fakülteleri ile Hemşirelik ve Sinema - Tv
Bölümü bu yerleşkenin içindedir.
Kadıköy İskelesi.
Kadıköy Şehir Tiyatroları
Haldun Taner Sahnesi önündeki büst.
Kadıköy sahil yürüyüş yolu.
.
.
Moda İskelesi:
Şimdi restoran. Pazar
günleri kahvaltı veriliyor.
Yaz gecelerinde Adalar' a ay ışığı
turları için kullanılmakta.
.
Sabah saat: 08,00. Gece hâlâ devam ediyor.
.
Dut mevsimi.
.
Gezi balonu.
.
Haydarpaşa Garı:
Devrin Osmanlı padişahı II.Abdülhamit döneminde, 1906’da yapımına başlanmıştır. 1908’de hizmete girmiştir. Bir rivayete göre binanın bulunduğu sahaya III. Selim' in paşalarından Haydar Paşa' nın adı verilmiştir. Binanın inşaatı, Anadolu Bağdat adı altında bir Alman şirketi gerçekleştirmiştir. Ayrıca bir Alman' ın teşebbüsüyle garın önünde mendirek inşa edilerek Anadolu'dan gelecek veya Anadolu'ya gidecek vagonların ticari eşyasını yükleme ve boşaltma işlevi için tesisler yapılmıştır.
İki Alman mimar Otto Ritter ve Helmuth Cuno tarafından hazırlanan proje yürürlüğe girmiş, garın yapımında Alman ustalarla İtalyan taş ustaları birlikte çalışmıştır. I. Dünya Savaşı sırasında gar deposunda bulunan cephanelere 1917' de yapılan bir sabotajla çıkan yangın sonucu binanın büyük bir bölümü hasar görmüştür. Yeniden onarılan bina bugünkü şeklini almıştır. 1979 'da Haydarpaşa' nın açıklarında Independenta adlı tankerin bir gemiyle çarpışması sonu meydana gelen patlamadan ve sıcaktan dolayı binanın Linneman adlı ustanın yaptığı kurşun vitrayları hasara uğramıştır. 1976' da aslına uygun olarak yeniden geniş çapta onarılmış ve 1983' ün sonunda dört dış cepheyle iki kulenin yenilemesi tamamlanmıştır.
2010 tarihinde çatısında çıkan ağır yangından dolayı çatısı çökmüş ve 4. katı kullanılamaz hale gelmiştir.
.
.
.
.
.
Haydarpaşa Protokol Camisi:
Barok ve Osmanlı stillerinde inşa edilmiştir.
.
.
.
.
@bygölgegezgin
.
.
.
İSTANBUL YÜRÜYÜŞ TOPLAMI: 27 km.
.
TOTAL DİSTANCE: 2.498 km.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder