15 Ocak 2016 Cuma

Trekking Ankara 034 - 2 : Karagöl - Kızılcahamam



.




2. GÜN: KARAGÖL - KIZILCAHAMAM
.
GEZİ PLANI: Karagöl kamp alanından yürüyüşe başlanarak Yıldırım Dağları üzerinden Yıldırımevci, Yıldırımçatak, Kuzuören, Dereköy, Evegiren, Yıldırımyağlıca, Yıldırımdemirciler ve Yıldırımören köyleri geçilerek Kızılcahamam' a gelinecek. Kızılcahamam çarşı içinden geçilerek Soğuksu Milli Parkı girişindeki Soğuksu Termal Hotel' de yürüyüş bitecek.
KONAKLAMA: Soğuksu Termal Hotel.
.
ROTA: Karagöl, Yıldırım Dağları, Yıldırımevci, Yıldırımçatak, Kuzuören, Dereköy, Evegiren, Yıldırımyağlıca, Yıldırımdemirciler, Yıldırımören, Kızılcahamam.
.
MESAFE: 34 km.
.
GEZİ TARİHİ: 02 Eylül 2011, Cuma.
.
ÇIKIŞ  SAATİ: 07,00
VARIŞ SAATİ: 19,00  
.


Sabah Karagöl'den görünüm.


.


Akşam bırakılan dip oltaların zilleri.


.

.

Dün akşam gölde konaklayan kamp komşularım.


.

Arkamı dönüyorum, gölden son bir görüntü alıyorum.


Çıkış yoluna doğru.


Yürüyüş Başlangıcı: Karagöl Mesire Alanı girişi.
Saat: 07,00


Karagöl girişi.


Karagöl güzelleri.


Anayola kadar yol toprak.


Yaylak köyü sırtları.


Titrek kavak.


Çam ormanı arasından anayola doğru.

 .
Kızılcahamam yolu.


.

Mehmet ve Hacer Güdüllü hayratı, 24.10.2008


Kızılcahamam yolunda çeşme.


Yıldırım Dağları:
Adını Ankara Savaşında Yıldırım Beyazıt'ın orduları bu dağlarda ordugah kurduğundan ötürü almıştır. Bu dağların eteklerinde kurulmuş birçok köyün ismi Yıldırım ile başlar;
Yıldırımevci, Yıldırımören, Yıldırımaydoğan, Yıldırımeören, Yıldırımçatak, Yıldırımyağlıca, Yıldırımdemirciler, Yıldırımhacılar...

Yıldırımevci köyü.


Yıldırımçatak köyü.


.

Issız ve sessiz bir yol. Etrafındaki köyler de sessiz. Uzun bir süre ne bir araçla ne de insanla karşılaştım.


Kuzuören yolayrımı.


Kuzuören köyü.


Saat: 09,00 ara öğün vakti.


Kuzuören yolayrımında çeşme.


.

Tevekkül: Önce sağlam kazığa bağla.


.

Dereköy.


.

Dereköy yol kenarında çeşme, 2010.


Evegiren köyü yolayrımı.


Evegiren köyü.


.

Evegiren köyü yolayrımında çeşmeler.


Kızılcahamam yolu.


Yıldırım çayı.


Yıldırımyağlıca çayırlığı.


Yıldırımyağlıca yolayrımı.


Yıldırımyağlıca köyü.


Yıldırımdemirciler yolu üzerinde çeşme.


Yıldırımdemirciler köyü.


.

.

Yıldırımören mezarlığı.


Yıldırımören köyü.

.

.

.

.

.

Yıldırımören' den görünüm.


Sahibül hayratı, 2.10.1999


Yıldırımören Yazı mahallesinden Kızılcahamam'a doğru.


Yıldırımören çıkışınsa çeşme:
.
Öğle yemeğine yer için bir çeşme, varsa söğüt gölgesi yeterli. Yayla havası serin, sırt çantasını çıkarır çıkarmaz ısı kaybı hızla artıyor, polar üstlük battaniye kadar sıcak tutuyor.
.
Genel yol kuralı olarak sürekli soldan yürümek ağırlığı sol ayağıma, hatta sol ayağımın serçe parmağına yüklüyor. Ciddi bir su ödemi oluştu; patlatıp ilaçlayarak yara bandı sarıyorum. 
.
Bundan sonra biraz sağdan biraz soldan.  
.

Bu günlük öğle yemeği.


Hacı Abdullah ve Sehide Işıkdoğan hayratı.


Ufukta Kızılcahamam.


.

.

.

Kızılcahamam yolunda çeşmeler.


Kızılcahamam yolu.


İstanbul yolu - Kızılcahamam yolayrımı.


Kızılcahamam girişinde Kızılcahamam simgesi olan Kara Akbaba heykeli.


Kızılcahamam.


Kızılcahamam çarşısı.


Soğuksu Milli Parkı girişi.


Yürüyüş bitişi: Soğuksu Termal Hotel.
Saat: 19,00
.
Çarşı içinde yorgun adımlarla ilerlerken termal hamam keyfinin hayali şimdiden yorgunluğumu aldı, acılarımı hafifletiyor. Az önce ilk aklımdan geçen yemek yemekti oysa şimdi sadece dinlenmek istiyorum. Otel çarşının en sonunda, Soğuksu Milli Parkının girişinde. Kızılcahamam çarşısını boydan boya geçip tek bir ayrıntıyla ilgilenmeden her günkü müşteri gibi direk otele geliyorum. Çarşı içi gezisi yarın.
.
Danışmadaki genç beni görür görmez yer olmadığını söylüyor. Sanki içeri biri girse de yer yok demek için bekleyen tiplerden, ne de olsa belediye oteli. Önceden rezervasyon yaptırdığımı söylemeyi çok isterdim ama ne yazık ki yaptırmadım. Biraz zorluyorum, istersem beni başka bir pansiyona yönlendirebileceğini söylüyor. Buraya gelmek için hikayemi anlatıyorum, bunun için değil ama gelmek için 35 km. yol yürüdüğümü söyleyince, tek kişilik oda yok ama çift kişilik var, dedi.
.
Bir dakika sonra çift kişilik odaya 80 lira ödeyerek yerleştim bile. Hemen cep telefon ve fotoğraf makinalarını şarja takıp kısa bir çamaşır faslından sonra zemindeki termal havuza
iniyorum. 20 dakika sıcak havuzun içinde kalmak bile fazla geliyor, göbek taşında uyumamak için kendimi zor tutuyorum. Ayak ağrılarım açlığımın önüne geçmiş durumda. Artık havuz başındayım ya fazla umursamıyorum, sanki yarın bir başkasının ayakları yürüyecek.
.
Odama çıkıp bisküvi ve meyve suyuyla açlığımı bastırıyorum. Sırt çantamı boşalttım, sabah erken çıktığımdan çadırım hala nemli ve ağır. Kuruması için balkona seriyorum. İkinci termal havuz kürü için bir - bir buçuk saat geçmesi gerekiyor. Oyalanmak için televizyonu açıyorum. Dokuz günlük bayram tatilinin yedinci günü; haberlerde trafikteki ölü sayısının yüz yirmiyi geçtiği ve hâlâ sürücülerden dikkatli olmaları isteniyor. Tatilin bitmesine daha iki gün var, demek ki ölü sayısı iki yüze doğru gidecek.
.
Oda sessiz, otel sessiz, Kızılcahamam gece daha da sessiz. tam bir rehabilite merkezi. Tekrar termal havuza iniyorum. Termal havuzdaki er kişilerin yaş ortalaması elli ve üzeri. Hemen hemen hepsinin bir veya birden fazla rahatsızlığı oldukları her hareketlerinden belli. Hareketler yavaş, konuşmalar seyrek ve genelde kafayla onaylayarak verilen cevaplar. Tebessümler biraz donuk, zoraki, acıyla karışık. Kır saçlar, açık alınlar, bıyıklar badem, göbekler şort üzerine salık, şortlar tek tip: bermuda. Alabros saç ve bıyıksız içlerinde sırıtsam da kendimi yabancı hissetmiyorum.
.
Odama çıktığımda saat dokuza geliyor. Uyku, dışarı yemek için çıkmaktan çok daha baskın. ikinci kürden sonra göz kapaklarıma kurşun bağlamış gibi açmakta zorlanıyorum. On dakika kestirip yemek için dışarıya çıkmayı aklımdan geçiriyorum. Hafiflik ve uykuya hazır olmanın rahatlığı derin bir yorgunluk çizgisiyle paralel, karanlığın sonunda birleşiyor.
.
.
.
.

Bu yolun yolcusu: Yıldırım Dağları' nda.
.
.
.
.

@bygölgegezgin
 .

 .

 .
 .
.
TOTAL DİSTANCE = 1.080 km.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder