19 Şubat 2023 Pazar

Travel Ankara 196 : Yenimahalle - Atatürk Eğitim Müzesi

.

TRAVEL ANKARA 196: YENİMAHALLE

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ATATÜRK EĞİTİM MÜZESİ

.

GEZİ TARİHİ: 17 Şubat 2023, Cuma.

Atatürk Eğitim Müzesi:

Ankara Yenimahalle ilçesinde bulunan müze 1981 yılında açılmış olup, Türk eğitim tarihini tanıtan belgeler ve eşyalar sergilenmektedir. Başöğretmen Atatürk adını taşıyan bir arşive ev sahipliği yapmaktadır.

Devletimizin banisi ve milletimizin fedakar, sadık hadimi;

İnsanlık idealinin aşık ve mümtaz siması;

Eşsiz kahraman Atatürk;

Vatan sana minnettardır.

( İsmet İnönü, 21.11.1938 )

Eski milli eğitim bakan odası.

Bakan odasında Çanakkale haritası.

.

.

.

Cumhuriyetin ilk yıllarında çeşitli illerden çekilen okul ve öğrenci resimleri.

Diploma odası.

1938 yılına ait diploma kayıt defteri.

İzmir Türk Kadınları Biçki Yurdu Kadın Terziliği Diploması.

İlkokul kıyafetleri.

Ortaokul kız öğrenci forması.

İzci kıyafetleri.

Okuma kitapları.

Hasanoğlan Köy Enstitüsünden gelen müzik aletleri.

.

.

.

.

İnsan iskeleti.

Resim dersi albümü, 1926.

Film makineleri.

Fizik ders malzemeleri.

Matematik - Kimya ders malzemeleri.

Mikroskop.

Lüks lambalı projeksiyon makinesi ( ABD yapımı ).

Fizik, elektrik ve mağnetizma takımı.

Fizik mekanik araçları.

Elektrikli motor yapısı ile ilgili deney.

Türk alfabesi ve son elifba.

Gramafon.

Fizik mekanik ve biyoloji ders malzemeleri.

.

.

.

Başöğretmen Atatürk:

Özlem ve saygıyla anıyoruz, yolunun yolcusuyuz.

.

.

.

.

.

@bygölgegezgin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder