7 Temmuz 2024 Pazar

Trekking Artvin 05 : Hopa - Arhavi - Sümer

 

.

TREKKING ARTVİN 05: 

HOPA - ARHAVİ - SÜMER

.

GEZİ PLANI: Hopa Öğretmen Evi' nde kahvaltı yaptıktan sonra yürüyüşe başlanarak sahil yolu üzerinden Sugören ve Çamlı köyleri geçilerek Arhavi' ye gelinerek burada öğle molası verilecek. Arhavi sahil yolundan Fındıklı' ya doğru yola çıkılarak Güngören, Kıyıcık ve Güzelyalı köyleri geçilerek Sümer köyü sahiline gelinecek, burada çadır kurularak konaklanacak.

.

ROTA: Hopa, Sugören, Çamlı, Arhavi, Güngören, Kıyıcık, Güzelyalı, Sümer.

.

MESAFE: 25 km.

.

GEZİ TARİHİ: 22 Mayıs 2024, Çarşamba.

ÇIKIŞ  SAATİ: 08.30

VARIŞ SAATİ: 18.00

.

Hopa' dan Sümer' e doğru:

Hopa Öğretmen Evi' nde kahvaltıdan sonra karşıdaki markete geçip konserve eksiklerini tamamladım, biraz da ara öğün için yüküm azmış gibi 1 kg. kabuklu fıstık ve birkaç muz aldım. Şimdi yola hazırım. Çarşı içinden çıkıp Karadeniz sahil yoluna indim. Artık Rize' ye kadar batıya bu şekilde sahilden yürüyeceğim. Yolum manzaralı. Yakındaki Sugören köyünde Kazım Koyuncu mezarı var, yol üzerindeyse uğrayacağım. Öğlen Arhavi' de olursam rahat bir yürüyüşle akşam Sümer köyü sahilinde kamp kurmak için yer bulacağım. 

Hopa Çay Fabrikası.

Sahiller doldurulmaya devam ediliyor.

Hopa çıkışı.

Sugören sahili.

Sugören.

Sugören yolayrımından Kazım Koyuncu mezarı yaklaşık 3 km. dönüşüyle birlikte benim için yaklaşı bir buçuk saatlik yol mesafesi. Ziyaret etmemeye karar verip yoluma devam ettim. Ziyaret başka bir zamana: Hey gidi Karadeniz, şimdiden sana borçlanmaya başladım. 

Ve sahiller hala doldurulmaya devam ediliyor.

Araçların gümrük sırası burada devam ediyor.

.

.

Çamlı köyü balıkçı barınağı.

Çamlı köyü:

İlk molam Çamlı köyü camisi yanındaki kahve. Kahvede bir masa insan var, emekli grubu, batak oynuyorlar, yancı olarak masaya yanaşıyorum, bir taraftan oyun, diğer taraftan muhabbet:

- Koz sinek!

- Sinekten koz mi olur?

- Niye, isirur mi?


.

Ağaç mantarı.

Balık çiftliği.

Fener Restaurant & Fener Pub.

Hopa feneri.

.

.

.

Arhavi girişi.

Arhavi tüneli, 1.015 m.

Yolun sahil kıyısındaki bütün toprak parçaları kara lahana, mısır ve fasulye ekili; domuzdan uzak tutmanın kesin çözümü.

Arhavi balıkçı barınağı.

Arhavi şehir merkezi yolayrımı.

.

.

.

Arhavi:

Arkasında dumanlı dağları, önünde çılgın Karadeniz ile sakin bir şehir görüntüsüne sahip, doğal güzellikleri olan bir yer.

Öğle molasında sahilin piknik masasına oturmuş polis grubuyla muhabbet ediyorum. Yol üzerinde yemek yiyecek tesis olup olmadığını sordum: Arhavi çıkışında 06 Kebap gibi bir yerden bahsettiler. İçinde Ankara olan hiçbir yerde yemek yemeyi şimdilik tercih etmiyorum. 

Öğle molası burada: Limonlu su, kabuklu fıstık ve muz.

Arhavi çay fabrikası.

Karadut.

Arhavi devlet hastanesi.

Arhavi Resort Hotel.

.

Arhavi balıkçı barınağı.

Arhavi çıkışı.

Burada da sahili doldurmaya devam.

Sahilde minik bir kulübe.

Kıyıcık tüneli, 1.080 m.

Mecbur değilsem, başka yol yoksa, prensip olarak tünellere girmiyorum, sağdan yola devam.

.

Tünelin sahil tarafı Kıyıcık sahili. Uyanık bir işletme burayı Laz büküne çevirmiş, bir de cafe oturtmuş.

.

Kıyıcık plajı.

Kıyıcık balıkçı barınağı.

Kıyıcık.

.

Güzelyalı sahilinde palmiye görünümlü efsane ağaç.

Güzelyalı.

.

Doğuş Çay Fabrikası.

Sümer.

Sümer sahili.

Bu noktadan itibaren sahilde çadır yeri arayışım başlıyor.

Sahil yamacı dik ve makilik.

Sahil tamamen taş dolgu. Bu şekilde ha burası, ha şurası derken taşların üzerinde seke seke 2 km. daha yürüyüp yolu uzattım. Şimdi Fındıklı' ya daha yakın bir yerdeyim. 

Sonunda tesadüfen 2 metrekarelik çadır kurulabilecek düz bir kaya buldum.

Güneş batmadan çadırımı kurup yemeğimi çıkarıyorum. Oh ne keyif, bu günlük yatacak yer problemini çözmenin vermiş olduğu hazzın tadını yarına kadar çıkarayım. 

.

Akşam yemeği: Barbunya pilaki, ton balığı, peynir, muz ve çay.

Yemek sonrası çay keyfi manzara eşliğinde çadırda.

Gün boyu güneşten ısınmış kaya akşam olunca hamam taşı gibi ısı yaymaya başladı, tam bir terapi. 

.

.

Gün batımından sonra ağlarını sererek bir tekne geldi.

Çadırımın önünde demirledi, içinde bir muhabbet, sesleri yarım duyuyorum. Ne zaman ağları toplarlar, merak ediyorum, derken saat: 21.00 civarı sızıp uykuya dalmışım. Ne tuttular, ne zaman gittiler göremedim.

.

.

.

.

.

Bu gezinin yolcusu: Arhavi yolunda.

.

.

.

.

.

@bygölgegezgin

.

.

.

.

.

ARTVİN YÜRÜYÜŞ TOPLAMI: 121 km.

TÜRKİYE KIYI YÜRÜYÜŞ TOPLAMI: 121 km.

TOTAL DISTANCE: 4.320 km.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder