Çağdaş Sanatlar Merkezi sergi salonları çıkış merdiveni.
.
.
SERRA ERDEM:
YEŞİLÇAM' IN RENKLERİ SERGİSİ
.
YEŞİLÇAM' IN RENKLERİ SERGİSİ
.
.
.
.
GENCO GÜLAN: SOYUT ARKEOLOJİ SERGİSİ
KÜRATÖR: BELMA ERSU
.
KÜRATÖR: BELMA ERSU
.
Uzaylı İmparator, 2017.
.
Bayan Ters, 2015.
.
Karanlık Baba Romalıydı, 2014.
.
Sivil, 2014.
.
.
Billur, 2014.
.
.
Alo, Alo, Alo, Alo (Multi Medya Apollo), 2018.
.
.
Plastik Venüs, 2015.
.
Para Kafa ( Apollo ), 2017.
.
Plastik Poseydon, 2015.
.
Aşil Topuğu, 2010.
.
Ayakta duran bir firavun heykeli için yeni bir duruş araştırması, 2018.
.
Uyuyan İskender ( Kendi Portresi ), 2012.
HAZAL KAYA:
NE GÖRÜYORSUN, NE HİSSEDİYORSUN SERGİSİ
.
.
.
.
.
.
.
.
NUR KOÇAK
MUTLULUK RESİMLERİMİZ SERGİSİ:
Fotogerçekçilik akımının Türkiye' deki ilk temsilcilerinden Nur Koçak' ın en kapsamlı sergisidir. Sanatçının 1981 tarihli bir işinden esinle adlandırılan sergi 1970' ler ile 2010' lar arasındaki resim serileriyle heykellerini bir araya getirir. Kadın dergilerinden Hollywood sinemasına popüler kültürün yaygınlaşması ve Türkiy' deki yansımalarını eleştirel bir gözlemci anlatıcı olarak irdeler.
.
1989' da Berk Çorap resmiyle başlayan vitrinler serisi, neoliberal politikaların getirdiği tüketim alışkanlıklarına ve kadın bedeninin araçsallaştırılmasına odaklanır. Toplumun kadına bakışını belgeci bir yaklaşımla yansıtmayı amaçlayan sanatçı, Beyoğlu ve Kadıköy' deki mağaza vitrinlerinde görüp fotoğrafladığı iç çamaşırı, külotlu çorap ve jartiyer gibi ürünlerin resmini yapar. Zengin bir görsel alan olarak değerlendirdiği vitrinler üzerinden, muhafazakar bir topluma göre 'mahremiyet' gerektiren ürünlerin gitgide görünürlük kazanmasını sorgular. Sanatçının 'olgunluk dönemim resimlerim' olarak nitelediği bu seri, boya püskürtme tekniğinden fırça kullanımına döndüğü tuvallerin yanı sıra bir dizi edisyonlu fotoğraftan oluşur.
Nesne Kadınlar, 1972.
.
Denizli Horozu, 2012.
Ebrusan Vitrini, 1995.
Ebrusan Vitrini, 1993 - 1996:
Türkiye' nin başkentindeki çocukluk ve ABD' nin başkentine uzanan ilk gençlik yıllarının ardından İstanbul; akademideyken sokaklarını keşfe çıktığı, ders aralarında sinemalara gittiği, pırıltılı vitrinleriyle Beyoğlu... Sanatçı, Nisan 1993' te Garanti Sanat Galerisi' ndeki resim sergisi için özel bir iş üretmeyi tasarlar: 16. yüzyıldan kalma Bahçeli Hamam' dan dönüştürülmüş yapıdaki sergi mekanının bir duvarını, mimari özelliklerinin altını çizen bir süsleme bandıyla kaplar. Film şeritlerini andıran ve kadın iç çamaşırı mağazası Ebrusan' ın vitrini yansıtan bu friz, Şeritler ya da Bahçeli Hamam' a Özel adıyla sergilenir.
Nesne Kadınlar ( Re - mix ), 1975 - 2018.
Vivre, Chamade, Farouche.
Cahide - Önce, 1996 - 1999.
.
Ejderha, 2011.
.
Zafer İşareti, 2012.
.
İlhan askerde, 1986.
Pınar ve Ben - 1, 1979.
Ben - 1, 1984 - 1985.
Annem, Babam, Ablam ve Ben.
Annem ve Ablam.
Annem ve Ben, 1985.
Güney Sanayi Yünlü Kumaşları, 2019.
ÇBS Güçlü Boya, 1991 - 1993:
.
Mutluluk Resimlerimiz, 1981.
.
.
.
.
.
@bygölgegezgin
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder