18 Ekim 2016 Salı

Cyprus Hiking 14 : Bahçeli - Beşparmak Dağları - Yamaçköy - Mallıdağ - Küçükerenköy



.

CYPRUS HIKING 14 : BAHÇELİ - BEŞPARMAK DAĞLARI - YAMAÇKÖY - MALLIDAĞ - KÜÇÜKERENKÖY
.
GEZİ PLANI: Yürüyüş başlangıç noktası olan Girne yolu - Bahçeli yolayrımına özel araçla gidilecek. Girne yolu - Bahçeli yolayrımı, Üçyol mevkiinden yürüyüşe başlanarak Bahçeli' ye gelinecek. Bahçeli' den Tirmen yolundan Beşparmak Dağlarına çıkılacak, doğu yönüne ilerleyerek Yamaçköy' e gelinecek. Yamaçköy' den Mallıdağ üzerinden tekrar Beşparmak Dağlarına çıkılarak Kartal tepe civarında öğle yemeği yenecek. Buradan Küçükerenköy' e inilerek sahilden Bahçeli - Girne yolayrımında gelinerek yürüyüş sona erecek. Girne' ye dönüş özel araç ile yapılacak.  
.
ROTA: Bahçeli - Girne yolayrımı, Bahçeli, Beşparmak Dağları, Yamaçköy, Mallıdağ, Küçükerenköy, Bahçeli - Girne yolayrımı.
.
TOPLAM MESAFE: 27 km.
.
GEZİ TARİHİ: 13 Şubat 2016, Cumartesi.
.
ÇIKIŞ  SAATİ: 09,00
VARIŞ SAATİ: 17,30
.

Yürüyüş Başlangıcı: Bahçeli - Girne yolayrımı.
Saat: 09,00


Üçyol mevkii.


Bahçeli yolayrımı.


Harnup bahçesi.


Küçükerenköy' e doğru.


Bahçeli girişinde çiftlik.


Bahçeli halı sahası.

.

Bahçeli girişi.


Bahçeli mezarlığı.

.

Bahçeli:
.
Girne ilçesine bağlı köydür. Eski adı Kalturga olan köye 1974 Barış Harekatından sonra Türkiye' den gelen göçmenler yerleştirilmiş. Az da olsa tarım ve hayvancılık yapılmaktadır. 


.

.

Bahçeli Atatürk büstü.


Kıbrıs' ta bir evin bahçesindeki pazı yaprakları Karadeniz' in bayrağı gibidir. Yanından geçerken biz Karadenizliyiz diye kulağınıza fısıldarlar.


Panagia Melendrina  kilisesi: 1975 yılından itibaren Bahçeli camisi olarak kullanılıyor.


.

.

.

.

Cami olarak kullanılan Panagia Melendrina  kilisesinden görünüm.


.

.

Bahçeli sağlık ocağı.


.

.

.

.

.

.

.

.

Bahçeli' de çeşme: 1951.


.


.

Tirmen - Antiponidis Manastırı yolu.


.

.


Tirmen yolundan Bahçeli.

.

Burası da Anadolu gibidir. Toprağın her katmanında ya bir ağaç köküyle ya da bir insan köküyle karşılaşırsınız.


.

.

.

.

.

Beşparmak Dağları zirvesine doğru tırmanıştan yol manzaraları.


.

Kese tırtılları olağan zararları için düzenini yerlerini almışlar: doğanın biyolojik döngüsü devam ediyor.
.
Doğal olmayan döngü için aşağıya bakınız efendim:


İki ay önce beni arabadan yarı alkolik moron biri fırlattı, öylece yol kenarında fondaki manzaraya karşı kalıverdim. Üzerimdeki yazı gelecek yıl silinse de ben daha 4.000 yıl kadar buradayım. Beklerim.


Beni iki yıl önce embesil bir yolcu attı. Atarken manzaraya bile bakmadı, şimdi bu güzel manzaranın tadını ben çıkarıyorum. 3.998 yıl daha buradayım.

Ben buraya geçen ay sigara içen bir idiot tarafından atıldım. Beş yıl kadar daha doğanın yeşilliğine çirkinlik katacağım.


Ben buraya pasif - agresif kişilik bozukluğu olan birisi tarafından çok sıcak bir günde sahibime serin bir su içirdikten sonra geçen yıl atıldım. Siz burada olmayacaksınız ama ben 399 yıl daha buradayım.


Ben buraya yol kenarınca dağa tek başına tırmanan antisosyal kişilik bozukluğu olan biri tarafından atıldım. İçimdeki suyu bir solukta çekerken, hayatın tadını, suyun tazeliğini ve serinliğini damaklarında hissederken doğanın güzelliğini düşünmeden gündelik sade bir hareketle geçen ay buraya fırlatıverdi. 400 yıl kadar buradayım.


Ben buraya geçen yıl histriyonik kişilik bozukluğu olan bir doğa yürüyüşçüsü tarafından atıldım. Doğada yürüyen ama doğayı anlamayan birisiydi. Buradaki güzelliklerden çok şekerli içeceğimden alacağı birkaç yüz kalorinin peşindeydi. 9 yıl kadar daha sizlerleyim.

Ben buraya taze düşenlerdenim. Daha dün paranoid kişilik bozukluğu olan birisi tarafından atıldım. Spor sever birisine benziyordu ama bu spor severliği sadece tuttuğu takıma destek olmak için aldığı kolayı içmekten öteye gidemedi. 10 yıl kadar daha doğanın bağrındayım.

Ben buraya üç yıl önce şizoid kişilik bozukluğu olan sosyal ilişkisi zayıf obur birisi tarafından atıldım. Bir somun ekmeğe katık olduğuma mı sevineyim, daha 7 yıl burada kalacağıma üzüleceğimi mi? Çok kararsızım...


Ben yirmi yıl önce adaya geldiğimde daha markette soğumadan şizotipal kişilik bozukluğu olan bira sever ve doğasever biri tarafından içildikten sonra buraya atıldım. Düşünsel ve algısal çarpıklığı o kadar had safhadaydı ki doğadan aldığı keyifle biradan aldığı keyfi bir araya getirmeyi başarmıştı ama  benim yerim kesinlikle burası değildi. Kimilerine göre 4.000 yıl, kimilerine göreyse 1.000.000 yıl daha bu bölgelerde bir yerdeyim. Size " beklerim " demeyi çok isterdim ama maalesef ömrünüz buna yetmiyor.


Beni buraya narsistik kişilik bozukluğu olan bir sporcu attı. Sporcu kişiliğiyle kendisiyle çok ilgiliymiş gibi görünse de çevresiyle alakası bile yokmuş, tıpkı diğer insanlarla olduğu gibi. Ben 10 yıl doğayla iç içe olacağım ama o ömür boyu bencil, korkak, silik ve narsist...


Kaç oldu, tam olarak hatırlamıyorum yarımı kaybettiğim zamanı. Borderline kişilik bozukluğu bunalımlı bir gencin elinden fırlatıldığım güne lanet ediyorum, diğer yarımı özlüyorum ve binlerce yıl yarım bekleyeceğim.


Beni çekingen kişilik bozukluğu olan orta yaşlı birisi attı, o kadar çok çekingendi ki benden bile çekindi, öylesine fırlatıverdi yolun kıyısına. Biraz da korkak ve yalnızdı, belli ki ben burada 10 yıl yalnız kalırken o da yalnız bir aşağılık olarak yaşayacak.


Bizi buraya bağımlı kişilik bozuklukları olan piknik yapan bir grup insan attı. Ortak özellikleri başkalarının yaptığı hareketleri sorgulamadan, düşünmeden yapmalarıydı. O gün akşam olup çekip gittiklerinde onlar için gün bitmişti ama bizim için binlerce yıllık bekleyişin başlangıcıydı.


Beni buraya beş yıl önce obsesif - kompülsif kişilk bozukluğu olan birisi tarafından atıldım. İçinde bulunduğu ruh hali o kadar farklıydı ki doğayı düşünecek yetisi bile yoktu, bu yüzden 5 yıl daha ormanın bu güzel köşesini kirletmeye devam edeceğim.


Ben buraya bipolar bozukluğu olan bir avcının silahından atıldım. Avını tek atımda vuracak kadar nişancı ve cesurdu ama boş bir fişeği yerden alıp çöpe atacak insanlığı yoktu. Bu yüzden 100 yıl kadar buradayım.


Beni buraya konversiyon bozukluğu olan birisi geçen yıl attı. Yerken gösterdiği iştahı, beni yakın bir çöp alanına götürecek kadar gösteremedi. Bu güzel ormana yakışmıyorum ama bir müddet mecburen buralardayım.


Beni buraya majör depresif bozukluğu olan dağ gezgini attı. Bu güzel doğa manzarasında bile içtiği meyve suyu onu mutlu edemedi. Çöpünü doğaya atarak doğayı ve insanlığı da mutlu edemedi. Ben de burada olmaktan memnun değilim ama yok olana kadar bir 10 yıl beklemem gerekiyor.


Biz buraya geçen yıl paranoyak bir avcının silahından düştük. Bir kekliğe üç fişek atıp tutturmayarak doğaya zararını bizi burada bırakarak verdi. 99 yıl daha burayı bekleyeceğiz.


Beni buraya gelişimsel bozukluğu olan bir ergen attı. Hem de içmeden. İçemediğini taşımak zoruna gidiyormuş. İçimdeki bira ne kadar dayanır bilemiyorum ama ben 10 daha buralardayım.


Beni buraya hayalet uzuv sendromu olan birisi attı. Attığı eli sanki kendisinin değildi, anlamsızca elini izledi, umarsızca yoluna devam etti.


Beni buraya Cotard's sendromu olan birisi attı. İçeceği son sigarayı bir ölü edasıyla yaktı, nefes bile çekmeden beni buraya atıverdi. O şimdi doğa için de bir ölü.


Beni buraya hiçbir rahatsızlığı olmayan, aklı başında birisi attı; tek sorunu doğayı yokmuş gibi sayıyordu, tabi ki doğa da onu.


Doğayı ve çevreyi atıklar değil, insanlar kirletir.


.

.

Doğa size her zaman güzellikler sunar, sadece uygun mevsimi bekle.


Beşparmak sırtlarına tırmanmaya devam.


Esentepe yolu.


Bahçeli - Esentepe yolayrımında eski çeşme.


Aynı zamanda Beşparmak Dağları yürüyüş yolundan Yamaçköy' e doğru.


Bahçeli - Esentepe - Yamaçköy yolayrımı.


Yamaçköy yolu.


Mesarya ovası.


Beşparmak sırtlarında yol, aynı zamanda yürüyüş yolu.


.

Bahçeli sahili.


Beşparmak sırtlarında sarp yamaçta kayalar oyularak yapılmış.

Beşparmak sırtlarından Tirmen.

.

.


Beşparmak sırtlarında yol.


Beşparmak sırtlarında çam ormanları.


Yamaçköy yolayrımı.


.

Yamaçköy iniş yolu.


Bahar, görüntüsü ve kokusuyla birlikte enerji saçıyor.


Yamaçköy:
Gazimağusa ilçesinin bir köyüdür. Eski adı Aynikola' dır. 1974 Barış Harekatından sonra Karadeniz bölgesinden  göçmenler yerleşmişler.


Yamaçköy' de çeşme, 1961.


1904 tarihli Aynikola kilisesi, Yamaçköy camisi olarak kullanılıyor.


.

.

.

Aynikola kilisesinin kitabesi.


.

Yamaçköy' de Atatürk büstü.


.

Yamaçköy muhtarlığı ve kahvehanesi.


.

.

.

Yamaçköy mezarlığı.


Mallıdağ yolu: Yamaçköy - Mallıdağ arası yaklaşık 500 metre.

Mallıdağ:
Gazimağusa ilçesine bağlı bir köydür. Eski adı Melunda' dır.


.

Altın elma.


Bademlik.


.

Bakire Meryem Hırispantaissa Kilisesi.


.

.

.

Mallıdağ' da garaj kapısı.


.

.

.

.

Bir hayvanseverin evinden görüntüler.


.

Eski bir zeytinyağı fabrikası.


.

Mallıdağ camisi.


.

Mallıdağ Koop. Bakkaliyesi.


Mallıdağ Koop. Kredi Şirketi, 1928.


.

Mallıdağ' dan Küçükerenköy' e Beşparmak sırtlarından giden yolayrımı.


Sırt yolu.


Mallıdağ ovası.


Kartal tepe çıkışı.

Tatlısu gediği.


.

Mallıdağ - Tirmen - Küçükerenköy yolayrımı; sağdan Küçükerenköy.


Kyrenia Mountain Trail.


.

Kartal tepe.


.

.

Küçükerenköy iniş yolu.


Küçükerenköy sahili.


Ögle yemeği molası: barbunya pilaki, ton balığı, elma.


Küçükerenköy.


Sağdan Küçükerenköy' e.


Küçükerenköy.

Kartal tepe.

Soldan Küçükerenköy' e.

.

Ağabayırı.


Geçen yıldan kalan keçiboynuzları; ballı ve yumuşak.


Sevilla Tatlısu Villa.


Hurma sokak.


Girne - Küçükerenköy yolayrımı.


Sevilla Tatlısu Villa.


Küçükerenköy yolayrımı.


Trabzon sokak.


Yenidünya.


.

The Gorgeous Restaurant & Bar. 

.

Tipik Kıbrıs klasiklerinden biri daha, sahiller herkesin ama aynı zamanda da özel mülk: izinsiz girilmez. Etrafta izin alacak kimseyi bulmak ise imkansız. Bu durumda en bilinen ve doğal olanı yapıyorum; izinsiz hakkım olan sahile çitin üstünden atlayarak yoluma devam ediyorum:
kıyılar herkesindir...


.

.

.

.

Aşmam gereken bir engel daha.


.

.

.

Küçükerenköy sahilinde bir evin bahçesinde şapeller.


.

Eski anılarını duvarlarında yaşatan yıkılmaya yüz tutmuş eller.


.

.

.

Eski ve...


Yeni.


Küçükerenköy sokakları.


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


.

Küçükerenköy ile Örs burnu arasında koy.


Örs burnu.


Örs burnundan Küçükerenköy.


Koydan Örs burnuna çıkan patika.


.

.

.

Örs burnu, eski Mokulos antik kenti: devir Taş Devri.


.

.

Bir çok yeri defineciler tarafından kazılmış.


.

.

.

.

Örs burnundan gün batımı.


.

Roots Bar.


Roots Bar' dan Örs burnu, Mokulos antik kenti.


Gazimağusa - Girne ilçe sınırı.


Nazlıçeşme sokak.


.

.

Sun'C'Vu


.

Bahçeli Üçyol' a doğru: eski sahil yolu.


.

.

.

Mersinli koyu.


Mersinlik koyu kamp ve karavan alanı.


.

.

Crystal Bay Vilage.


.

Girne yolu.


Crystal Bay View.


.

Girne - Bahçeli yolayrımı.



Yürüyüş Bitişi: Bahçeli - Girne yolayrımı, Üçyol mevkii.
Saat: 17,30


.

Bu yolun yolcusu: Gazimağusa - Yamaçköy' de.

.

.

.
@byölgegezgin
.

.

.
KIBRIS YÜRÜYÜŞ TOPLAMI: 530 km.
.
TOTAL DİSTANCE: 2.186 km.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder